Thursday, August 2, 2012

Sen Ne Faydalı Şeysin Öyle ''Mini Şef''

Öyle aman aman becerikli bir tupperware kullanıcısı değilim, değilim derken arkadaşları kırmamak için her gelenden bir iki parça almışım evde bin tane vardır herhalde, ha bire anlatsalar da özelliklerini  ne bilir ne amacına uygun kullanmaya çabalarım elime hangisi rast gelirse alıp işimi görürüm...çünkü aman şu da şöyle güzelmiş, bu da böyle kullanınca çürütmezmiş, yok korurmuş dayanırmış sıcak tutarmış kanser yapmazmış falan.... gibi alana kadar etkileyen tahşidatları ertesi gün unutmuş olurum :)

En son bu minik kızı gördüm ve bayıldım, bu sefer satan kişi değil kullanan kişi tavsiyesi oldu, hatta yanımda yemek yapıyordu ha bire içine bir şeyle atıp cırt cırt çekip  tencereye ekliyordu, çok hızlı bir şekilde taze fasulyeyi ocağa koydu arkadan bol soğan ve domatesli bulgur pilavını hazırladı bi de yetmedi iki dakkada cacık yaptı ve hepsinin malzemelerini saniyeler içinde bu alette kıydı ve kullanndı...

 İlk karşıma çıkan tupperware temsilcisinden hemen bir tane de ben aldım, oh be ya iyi ki almışım dünya varmış, kesme doğrama işi yapsın diye bi dünya elektrikli zımbırtım var ama pratik değiller ve bir çoğu soğanın suyunu çıkartıyor kullanamıyorum, bu öyle değil ne kadar çekersen o kadar inceltiyor sadece çok doldurmamak lazım, ve hemen suyun altında durulanıp kaldırılıyor, biraz küçük bir şey aslında bazen az büyük olsaymış diyorum ama yinede 3 kişiyiz ve bize yetiyor, sanırım bunun bir büyük olanı da var denemedim ama belki ilerde bir tane de ondan edinebilirim.

Dün gece sahura az zaman kala hadi kahvaltı yanına bir de menemen ekleyeyim dedim...soğan sarımsak domates ve biberleri kıydım sanırım hepsini yıkayıp doğrayıp ocağa koymam 1ya da en çok 2 dk yı geçmemiştir, kızım iri soğan ve biber sevmediğinden onları biraz daha incelttim, bana kalsa ben hepsini bütün atarım :)....hani derler ya elim kolum oldu diye bu da benim mutfaktaki elim kolum oldu.

 Bu zamazingonun cacığı da güzel oluyor çok sık yaparım özellikle ramazanda iftar için süper tavsiye ederim.










 



 














No comments:

Post a Comment